22 Temmuz 2012 Pazar

insanlar eksiliyor...

2004 te bir kitap okumuştum. o zaman okuduğumda bazı cümlelerden o kadar etkilenmiştim ki altlarını çizmiştim. bazen ara sıra alır elime altını çizdiğim cümleleri okurum. tekrar etkilenirim. o cümlelerden bazılarını sizinle de paylaşmak istiyorum.

"geleceği merak ettiğim anları düşünüyorum da şimdi, hep yalnızdım o anlarda, gelecekle yalnızlık arasında bir bağ var gibi geliyor bana, insan yalnızken geleceği düşünüyor ve geleceği düşünmek insanı yalnızlaştırıyor. biraz sonra dağılacak bir kalabalığa bakmak gibi geleceğe bakmak."

"insanlar ekleniyor hayatına, insanlar eksiliyor, sen bir kalabalıktan bir başka kalabalığa çok da fark etmeden geçiyorsun, birileri senin hayatından çıkıyor, sen birilerinin hayatından çıkıyorsun. ileriye baktığında, geçmişin gölgeleri kaçınılmaz olarak düşüyor geleceğin üstüne, gitmiş olanları hatırladığında gidecek olanları da düşünüyorsun, en yanından bile uzaklaştırabiliyor bu düşünceler, o da eksilecek mi hayatımdan diye soruyorsun kendine. 'o gitmez' dediğin kaç kişi gitti, asla kopamadığım dediğin kaç kişiden koptun, hafızanda birer soluk hayalet şimdi onlar ve sen onların hafızasında soluk birer hayaletsin, gelecek, hayatından kimleri soluk hayaletlere çevirecek."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder